WEEK 9 EN 10: vakantie en bezoek van mama!!

11 november 2018 - Birkirkara, Malta

Hey hey!

Zoals sommige van jullie hadden gezien, heb ik vorige week geen blog online gezet, aangezien mama er was heb ik hier niet echt aan gedacht. Daarom doe ik de blog van deze en vorige week bij elkaar. Ik zal beginnen vorige week. Maandag, dinsdag en woensdag hebben we gewoon stage gehad. Niet echt veel bijzonders, behalve dinsdag ochtend. Stonden we om 7:00 bij de bushalte te wachten op de bus. En die kwam maar niet. Nou wij maakte ons geen zorgen, want de bus komt wel vaker later. Nou na 45 minuten begonnen we toch te twijfelen of de nog wel zou komen. En natuurlijk was die niet gekomen. We moesten wachten op de volgende bus die ook een half uur te laat aan kwam kakken. Uiteindelijk hebben we meer dan 1,5 uur gewacht op die schijt bus, geweldig. Woensdag avond zijn we uiteten geweest om de vakantie in te luiden. We waren van plan om donderdag of vrijdag de eilanden Comino en Gozo te bezoeken. Maar helaas ging dit niet door omdat er schijtweer op komst was. Nou we wilde donderdag eigenlijk toch nog even ergens naar toe. Wij in de regen naar de bushalte lopen, niet wetende dat het zo ontzettend hard regende. Uiteindelijk kwamen we echt zeiknat aan, tot mijn sokken aan toe. Dat doen we dus ook niet meer. Vrijdag hebben we boodschappen gedaan en een grote schoonmaak gehouden in het huis, want de varkensstal moet natuurlijk ook onderhouden worden.

Zaterdag middag was mama geland in Malta. We zijn toen eerst even naar de supermarkt geweest en 's avonds zijn we ergens een hapje gaan eten. Zondag ochtend stond de wekker wat eerder, omdat we naar de markt in Valletta zouden gaan. Eenmaal aangekomen in Valletta, konden we zeer verassend de markt niet vinden. We hebben half Malta afgelopen op zoek naar de markt en wel 20 rondjes gelopen, maaaaar we zijn er gekomen na al die moeite! Of het de moeite waard was? Nee, want de ''markt'' het stelde echt geen drol voor. Vervolgens hebben we de bus gepakt naar het centrum van Valletta, maar natuurlijk niet stilgestaan bij het feit dat het zondag was, dus dat de winkels gewoon dicht waren. Daarna zijn we nog naar Sliema gegaan.

Maandag hebben mama en ik hebben een Hop-on Hop-off sightseeing tour gedaan, in zo'n Engelse dubbeldekker. We zijn toen langs verschillende plaatsjes gereden en zijn hier wel de hele dag mee zoet geweest. Zo hebben we de bus gepakt naar Bugibba, waar we zijn opgestapt. Wat bleek dat we bij elke stop konden opstappen, dus dat we niet perse 45 minuten in de bus hoefden te zitten. Stelletje schapen zijn we ook, maar goed weer iets geleerd. Vanuit Bugibba we via St. Julians, Sliema, Valletta, Mdina terug gereden. We zijn uitgestapt in Mdina. Dit is de oude hoofdstad van Malta. Een erg mooi en oud stadje wat leuk is om een keer te bezoeken. Dinsdag zijn we weer naar Bugibba geweest, en hebben we wat souvenirs gekocht, gelunched en aan het water wat gedronken. Een cocktailtje (=half liter glas met 90% wodka) om half 1 leek een goed plan, maar ik stond nog net niet op m'n kop. Ik was al een maand niet meer opstap geweest, dus niet gedronken (so proud), dus mijn lichaam was niet meer gewend aan de wekelijke dosis alcohol. 's avonds zijn we weer uiteten geweest in Valletta. Mama vloog woensdag ochtend om 8 uur weer terug :( Maar ik heb het super leuk gehad en ik ben erg blij dat ze is langs geweest.

Woensdag ben ik weer naar stage gegaan. We zijn toen met de 5th en 6th grade naar een Boek festival geweest in het Mediterranean Conference Centre in Valetta. Hier waren soorten boeken te koop voor jong en oud. Van strip- tot aan kookboeken. Donderdag was een normale dag stage. Vrijdag was het Parents Day. Wat betekende dat er geen lessen waren. Wij mochten als stagaires niet bij de oudergesprekken zijn. Dus er werd eerst aan ons gevraagd of wij een dagje mee wilde lopen in de Nursery, oh alsjeblieft niet. Maar kon natuurlijk geen nee zeggen. Maar gelukkig werd er last minute gevraagd of wij een werkstuk wilde maken over Nederland, thank god. Zaterdag en zondag hebben we niks bijzonders gedaan, omdat het weer niet bepaald denderend was.

Ik kan niet geloven dat week 10 er alweer opzit en dat we over iets meer dan een maandje weer thuis zijn. Dit was mijn blog, tot volgende week!!

Liefs, Am x

1. Karin:
    11 november 2018
    Heb zeker genoten samen met jou van de cocktails 🍹 was een leuke ervaring, vooral de bus....🚌
  2. Kaylee:
    11 november 2018
    Je schrijft zo leuk Amber! Fijn dat je mama is langs geweest, nog maar heel even en dan zit het er alweer op! Nog heel veel succes en vooral plezier xxx
  3. Jan jansen:
    11 november 2018
    Amber geniet er nog maar van, want de tijd gaat zo snel en voor je het weet zit je weer in ons koude kikkerlandje,
    Heel veel groetjes van mij en Hanneke.
  4. Daniëlle:
    12 november 2018
    Hahah 90% wodka, jij mietje 😂 grapje, kom maar snel naar Nederland want hier is niet alles schijt! Liefs
  5. Wim:
    12 november 2018
    Wat leuk dat je Malta, je werk en ervaringen hebt kunnen delen met je moeder! En inderdaad de tijd vliegt als je plezier hebt dus blijf genieten.