WEEK 12: Black friday en een dagje naar Gozo!

26 november 2018 - Birkirkara, Malta

Hey allemaal,

Het is weer maandagavond, wat betekent dat ik gister avond ben vergeten te bloggen, alweer.

Deze week is er op stage eigenlijk weer niet echt veel speciaals gebeurd. Het gaat erg goed op stage en ik heb het enorm naar mijn zin. Ik had laatst ook mijn eerste evaluatie gehad en die was erg goed, wat dus betekent dat ik nu lekker achterover kan leunen, zoals ik normaal ook doe. Nee nee, moet er natuurlijk wel voor zorgen dat het zo goed blijft gaan, maar dat moet wel lukken.  Maar ik vind het steeds moeilijker om elke dag zo vroeg op te staan. Ik kan gewoon niet meteen opstaan, thuis net zo goed niet. Maar daar heb ik ons mam die me dan uit mijn bed trekt na een half uur als het moet. Ik heb gewoon een half uurtje ongeveer nodig, waarin ik 4 keer de wekker sluimer en vervolgens enorm enthousiast mijn kamer uit kruip.

Vrijdag was het Black Friday en natuuuurlijk hebben we even gewinkeld. Ik heb wat bestellingen voor in Nederland, dus ik denk zo dat er een aantal pakketjes thuis zullen aakomen. Zal mama vast blij mee zijn. :) Toen we zeiden tegen collega's op school dat we naar The Point (winkelcentrum in Sliema) gingen, werden we vierkant uitgelachen. Wij natuurlijk stront eigenwijs toch gewoon gaan. Eenmaal in de bus was het niet echt een pretje. Het was zo niet normaal druk. Vervolgens moesten we overstappen in Msida. Nou deze bushalte maakte het er niet veel beter op. Er stond een hele kudde schapen te wachten op de bus naar Sliema. Na een tijdje wachten en een aantal buschauffeurs die ons lachend voorbij reden, stopte er eindelijk een bus. Aangekomen bij The Point bleek het nog mee te vallen. Maar in de winkels zelf liepen mensen rond als een stel wilde hyena's opzoek naar korting. Wij moesten ons als Hollanders hier natuurlijk ook even tussen mengen, maar we hielden het al best snel voor gezien. We hebben snel wat gegeten in Sliema en hebben toen de bus terug gepakt.

Zaterdag hadden we weer boodschappen gedaan, maar ook bij de Lidl leek het alsof het Black Friday was, zo ongelofelijk druk. Laat in de middag kwam er iemand om ons appartement te bezichtigen. Nou wij heel de bende opgeruimd, en wel voor die 5 minuten dat ze binnen waren. De moeite dus.
Zondag hebben we de boot gepakt naar Gozo. Hier hebben we gewinkeld en wat rond gekeken. In de late middag hebben we de boot terug gepakt. Eenmaal terug in Malta moesten we nog zo'n 50 minuten met de bus, maaaaar nee nee wij moesten zomaar een random bus in stappen. Een uur onderweg naar Sliema en vanuit daar zou het nog een half uur zijn naar huis. Omdat het al laat was hebben we besloten om in Sliema maar wat te eten, toen konden we vervolgens nog 45 minuten wachten op de bus, maar hey, we zijn thuis gekomen!

Aankomende zondag zal ik wel weer een poging doen om de blog erop te zetten.

Liefs, Am

1. Karin:
    26 november 2018
    Weer geweldig geschreven 😊 nog 2 te gaan. Geniet nog maar 🍸
  2. Wim:
    26 november 2018
    Wat vliegt de tijd (als je plezier hebt)! En nog maar een paar weken te gaan en dan weer terug in je "oude" ritme (dus zeker op tijd uit bed, en bussen die wel bijna altijd op tijd rijden...……….). Bedankt weer voor je leuke verhaal, zoals elke week, en nog veel plezier de laatste weken op je stage en alles er omheen.