WEEK 8: Lekkage, rennen voor de bus en bijna vakantie!

28 oktober 2018 - Birkirkara, Malta

Hey hey!!

Weer een nieuwe blog, week 8 zit er inmiddels al weer op en deze week heb ik een hoop meegemaakt.
Om te beginnen met zondagavond. Nadat ik mijn vorige blog online had gezet, wilde ik gaan slapen. Het begon erg heftig met onweren en nu ben ik niet de grootste fan van onweer. Daarnaast begon het ook nog eens ontiegelijk hard te regenen. Nou wij lekker ons bedje ingedoken. Opeens hoor ik Soof haar kamer uitlopen naar het balkon toe, want het weer sloeg echt enorm om. Ik ook maar met tegenzin uit mijn bed gerold en als een pinguïn erachteraan gewaggeld naar buiten toe. Eenmaal aangekomen in de keuken merk ik dat de hele vloer onder water stond. Van het aanrecht tot aan de tv. En dan heb ik het niet over een beetje water, maar echt een flinke plas, helemaal top. Uiteindelijk gevonden waar het vandaan kwam, via het raam lekte het naar binnen. We besloten nog maar een aflevering van Love Island te gaan kijken. Want ja wat moet je anders doen om half 2 's nachts, als het huis blank staat. Juist, lekker tv kijken. We hadden er uiteindelijk maar wat handdoeken tegen aan gepleurd en zijn gaan slapen, met als gevolg dat we de volgende ochtend de hele tering bende konden droog en schoonmaken. Onze huisbaas kwam de volgende dag langs om het te repareren (repareren = stond met een heel doe-het-zelf kitgewei op de stoep, heeft het dicht gekit.) Of we verschil zagen met voorheen? Nee. Of het heeft gewerkt? Geen idee. Tot nu toe heeft het niet meer heftig geregend, dus het zal wel goed zijn :)

Maandag ben ik na school even naar Sliema geweest vanuit stage. Ik ben naar The Point geweest, even gewinkeld en vervolgens naar huis. Dinsdag na stage ook even naar de winkel geweest.

Deze week ben ik op stage veel bezig geweest met het begeleiden van kinderen. Wat me erg is opgevallen dat er een hoop kinderen zijn die een enorme achterstand hebben op het gebied van rekenen. Sommetjes zoals 1/3 van de 30. Dan moet ik dus die kinderen uitleggen hoe je dat doet. Nou heel simpel eigenlijk, alleen even omschakelen naar Engels. Maar dat moment wanneer ze het na 200 keer uitleggen nog niet snappen, wordt mijn geduld toch even op de proef gesteld. Maar hè, 10 instructies en 30 pogingen later lukt het wel! Ik ga de komende tijd dus aan de slag met het begeleiden tijdens de rekenlessen.

Vrijdag zijn we na stage weer de wekelijkse boodschappen gaan doen. Ik had deze dag contact gehad met Brechtje, een vriendin van Sophie die haar kwam verassen in Malta. Waarop Soof vervolgens midden in de Lidl werd verrast. We zijn 's avonds uit eten geweest en daarna zijn we neergeploft op de bank. Toen we uiteten waren had ik een seafood pasta besteld. Ik dacht ik probeer een keer iets anders in plaats van altijd het zelfde. Eindstand; niet te vreten, dus iets anders proberen doe ik ook niet meer. Uiteindelijk stond de manager aan onze tafel en mocht ik gratis iets nieuws uitkiezen. Gratis eten zeg ik geen nee tegen, een echte Hollander. Zaterdag stond de wekker om half 10. Niet echt uitslapen dus, in het weekend, geweldig. We hebben om 12 uur de bus gepakt naar Valletta en hebben we een middagje doorgebracht. Vervolgens hebben we Brechtje afgezet op het vliegveld, want die vloog om 6 uur al weer terug. Wij van het vliegveld naar de bushalte, waar de bus ons dood leuk voorbij reed omdat we niet aan het opletten waren. Weer terug naar het vliegveld waar we konden rennen voor de bus.

Zondag ochtend mochten we weer vroeg uit de veren. Ja geloof het of niet; Amber op een zondagochtend, in haar weekend, om half 8 haar bed uit. Dit was een uitzondering geloof me, de eerste en laatste keer. We waren onderweg naar de bushalte bij het ziekenhuis, toen onze bus even voorbij besloot te rijden. Wij natuurlijk als een gek een sprintje trekken naar de bushalte. Met als gevolg dat ik bijna werd achtergelaten, omdat ik het halverwege wild opgeven. Maar hey, ik heb het gehaald. We pakte de bus naar Marsaxlokk, een vissersdorpje, waar we de markt hebben bezocht. Op de terugweg zijn we gestopt bij een winkelcentrum in de buurt. Eenmaal uitgestapt en aangekomen bleek het gewoon allemaal gesloten te zijn. Stonden we dan, als twee stomme schapen voor ons uit te staren. Nou hup, weer terug naar de bushalte en door naar Sliema. Hier zijn we even naar The Point geweest. Een leuke en drukke week dus!

We hebben nu alleen nog maar morgen en dinsdag stage en dan hebben we Mid-term Holidays. Een extra lang weekend. Zeer verdiend na al dat harde werken natuurlijk. Zaterdag middag komt mama eindelijk naar Malta, waar ik heel veel zin in heb!!

Liefs, Am.

1. Karin:
    28 oktober 2018
    Maar hopen dat het droog blijft 🌧🌩🌝
  2. Wim:
    28 oktober 2018
    Het avontuur gaat maar door en het blijft erg leuk om dat te lezen! En leuk dat je moeder langskomt zodat ze “live” kan zien waar je woont en stage loopt. Veel plezier, en ook met je welverdiende mini vakantie!
  3. Jan jansen:
    29 oktober 2018
    het is weer een leuk verslag van jullie ervaring.
    groetjes jan & hanneke
  4. Jos van den elzen:
    29 oktober 2018
    Ik blijf je lezen Amber kei leuk geschreven steeds ! Ik wens je veel succes met de kinderen en vooral ook veel plezier ! En dat vroege opstaan in het weekend daar zou ik toch een stokje voor steken ! Dát kan écht niet !! 🤣
    Groeten Jos
  5. Opa en oma:
    2 november 2018
    We zijn trots op jou en kijken iedere week met plijzier naar je blog
  6. Ria van den Berghe:
    3 november 2018
    Een fijne vakantie, ook voor Karin!